MEMORIES FACTORY - logotyp

Wyzwaniem ostatnich kilku tygodni było stworzenie logotypu dla firmy Memories Factory specjalizującej się w fotografii ślubnej, portretowej oraz reportażowej. W procesie projektowania oprócz informacji o obszarze działalności firmy, przyszłych celach i inspiracjach właściciela miałem do dyspozycji oryginalną nazwę oraz otrzymałem istotną wskazówkę iż logo MF oprócz pełnienia swojej standardowej funkcji będzie wykorzystywane także jako znak wodny umieszczany na przyszłych pracach. Zebrane informacje oraz moje przekonanie że w branży fotograficznej najlepszą reklamą są dotychczasowe realizacje oraz bogate i niebanalne portfolio nakierowały mnie na odpowiednie tory, gdzie główną ideą była ta wskazująca na to, że odpowiednie logo i znak wodny powinny być jedynie subtelnymi dodatkami pasującymi do każdego rodzaju sesji i nie zakłócającymi odbioru fotografii.
W fazie planowania lubię tworzyć mapy myśli, które są niezastąpione w etapie projektowania i pozwalają mi posegregować wszystkie pomysły i wybrać tylko te najlepsze. Nie inaczej było pracując nad logotypem MF – z trzech słów kluczy szybko wyeliminowałem “aparat (fotograficzny)” (który był zbyt banalny i pospolicie wykorzystywany) oraz “fabrykę” (ponieważ nie doszukałem się mocnych skojarzeń z fotografią, a wykorzystanie tego wizerunku jako znaku wodnego to nie najlepszy pomysł, bo chyba nikt nie wyobraża sobie pięknego zdjęcia ślubnego lub portretu z logiem fabryki w rogu?!).

Tropem który podjąłem w swoim projekcie były “wspomnienia”, które kojarzą nam się z przygodą, emocjami, rodziną czy też przyjaciółmi. Miejscem w którym często przechowujemy nasze wspomnienia są dzienniki i pamiętniki, natomiast każdy z nich posiada zakładkę, którą postanowiłem wykorzystać jako główny element w moim projekcie. Prostota tego rozwiązania pozwoliła na stworzenie logotypu naturalnie nadającego się do oznaczania prac fotograficznych – logotypu, który jest subtelny, delikatny i nie odciąga uwagi widza od uchwyconych w kadrze wspomnień.